Jak zrobić ten spektakl, żeby nie zrobić spektaklu biograficznego i nie starać się opowiedzieć historii? Co jest najbardziej inspirujące w życiorysie Maliny? Otworzyła własną szkołę jogi w czasie, kiedy kobiety jogi nie nauczały. Jest w tym jakiś potężny potencjał emancypacyjny. Inna sprawa, że Malina weszła w jogę, bo chciała się wyleczyć – miała problemy z kręgosłupem. Napisała też pierwszą książkę do nauki hatha jogi „Hatha joga dla wszystkich”. Nie wiem, czy Malina nazywała się feministką albo czy myślała o emancypacyjnym charakterze swoich działań. Ale jej praktyka oparta o działania cielesne dokonała też zmiany społecznej i politycznej.
Co oznacza „za dużo jogi” na poziomie fizycznym? Co oznaczałoby to na poziomie społeczno-politycznym?
Jak przebiega kontuzja społeczno-polityczna?
Przeprost polityczny?
Jaka byłaby hiperaktywność polityczna?
A skurcz społeczny?
System collapse.
„… że wszystko wyglądało zupełnie inaczej niż mówiłam, iż byłam subiektywna, coś sobie uroiłam, byłam nieuczciwa czyli byłam kobietą”
Rebecca Solnit „Mężczyźni objaśniają mi świat”
mansplainig, spanjaśnianie, facetoracja
kulturowy skrypt – żeby go zmienić, trzeba go najpierw nazwać