REFRAKCJA

REFRAKCJA – WARSZTATY PRZEDPREMIEROWE

Jesteś widzką/widzem wydarzeń teatralnych? Ciekawi Cię jak to co widzisz może Cię poruszyć? Jesteś czujną obserwatorką/ obserwatorem? Dostrzegasz na scenach teatralnych coraz większe zainteresowanie tańcem i choreografią? Ciekawi cię jak świadoma praca z ciałem wpływa na teatr dramatyczny? 

W ramach procesu powstawania spektaklu „Refrakcja”* – produkcji programu Placówka w Instytucie Teatralnym w Warszawie, Magda Fejdasz, Weronika Pelczyńska i Patrycja Kowańska przyglądają się choreografkom i choreografom w teatrach dramatycznych. Zastanawiają się przy tym jak choreografia może wspierać i tworzyć alternatywne, często pozawerbalne, performatywne modele komunikacji. Sięgając do genezy choreografii w polskim teatrze, autorki zadają pytanie o to,  jak organizacja uwagi na ciało wpływa na odbiór danej inscenizacji.

Twórczynie zapraszają do udziału w laboratorium, podczas którego będziemy badać w jakim stopniu percepcja oraz propriocepcja determinują naszą kreatywność i zdolność angażowania się. Przyjrzymy się temu jak patrzymy, co widzimy oraz co nas ciekawi, gdy w teatrze towarzyszy nam ciało.

Zapraszamy do udział w jednym z wymienionych terminów:

KIEDY: 18.11.2022 g.18:00-20:00 lub 19.11.2022 g.10:00-12:00  / KOGO: osoby twórcze, powyżej 16 rok życia, niezależnie od stopnia sprawności ruchowej / GDZIE: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Jazdów 1, Warszawa / ZA ILE: warsztaty są bezpłatne / CO POTRZEBA: wygodna odzież i butelka wody.

ZGŁOSZENIA-KONTAKT: praktykisiostrzenstwa@gmail.com

*Tytuł spektaklu nawiązuje do procesu fizycznej zmiany kierunku rozchodzenia fali. Do refrakcji dochodzi m.in. w procesie patrzenia (refrakcja oka). Umożliwia ona wyraźniejsze widzenie obrazu czy obserwowanego obiektu. W przyrodzie powszechnie występuje także optyczne zjawisko refrakcji światła – gdy przechodzi ono z pewnego ośrodka do innego. Dzieje się to np. na granicy powietrza i wody, wskutek czego powstaje złudzenie przemieszczenia się części obserwowanego obiektu.

fot. Marta Ankiersztejn