Z PAMIĘTNIKA CHOREOGRAFKI #05
Próba, tuż przed improwizacją ruchową. Choreografka podaje zasady działania.
CHOREOGRAFKA: Znajdźcie w tym swobodę, szukajcie różnych pozycji w relacji z przestrzenią, statycznych albo dynamicznych możecie stać, siedzieć, przemieszczać się, pełna dowolność…
AKTOR (rola wiodąca): W takim razie ja się kładę, dobranoc.
KURTYNA
Rozmowa z dyrekcją o wynagrodzeniu.
DYREKCJA: Ile Pani chce? Mieliśmy tu wielu choreografów i żaden tyle nie dostał. Proszę niech Pani sama zobaczy, tu są budżety”
CHOREOGRAFKA: Nie rozumiem tego argumentu. Inne dzieło, inne założenia i w dodatku 5 lat później.
DYREKCJA: No ja Pani pokazuje pierwszą umowę tego pana w naszej instytucji. Popracuje Pani chwile i może Pani dojdzie do takiej stawki”.
KURTYNA
Podczas próby z aktorem.
AKTOR: ja się pytam, co ja mam tu robić. Nie będę się rozgrzewał, bo znam swoje ciało, ona jest bardzo organiczne.
CHOREOGRAFKA: Organiczne? Co masz na myśli?
AKTOR: Nie potrzebuję ćwiczyć, żeby coś osiągnąć.
CHOREOGRAFKA: ???
AKTOR: No weź, włożę kostium i samo się zrobi.
KURTYNA
Reżyser do choreografki, rozmowa o kondycji jednej z aktorek z obsady.
REŻYSER: Wiesz, widać, że jest w trochę gorszej formie, ale tam po prostu musi być więcej energii. No, to ty z nią porozmawiaj.
CHOREOGRAFKA: ???
KURTYNA
Dyrektor do choreografki chwilę przed rozmową o honorarium.
DYREKTOR: No, to czeka nas nieprzyjemna rozmowa.
KURTYNA
Początek próby.
CHOREOGRAFKA: Dobrze, to teraz zanim zaczniemy, to jeszcze może…
AKTOR (rola wiodąca) Przerwa?
KURTYNA
________________
Dziękujemy Wam, choreografki i choreografowie w teatrze, za zaufanie i wszystkie przesłane dotąd wpisy. Nieustannie zapraszamy do kontaktu z nami:
Weronika Pelczyńska, Magda Fejdasz i Patrycja Kowańska
fot. Monika Stolarska